Caravana sanatatii

on .

20160130 115237De circa o lună, angajaţii SMURD i-au invitat pe dumbrăviceni să-şi verifice

gratuit tensiunea arterială, pulsul, saturaţia şi glicemia în cadrul campaniei „Caravana Sănătăţii” organizată de UAC Europe şi Asociaţia NEMUS.

După ce a parcurs toate satele comunei, caravana mai are o singură oprire, în satul Cărbunari, duminică 21 februarie, la grădiniţa din localitate, începând

cu ora 12, după Sfânta Liturghie. Vă aşteptăm.

Timp de o lună de zile, sute de dumbrăviceni din toate satele comunei au avut posibilitatea să-şi testeze gratuit starea de sănătate în cadrul „Caravanei sănătăţii” un proiect organizat de UAC Europe şi Asociaţia NEMUS în parteneriat cu SMURD. Practic, angajaţii SMURD, dotaţi cu aparatură performantă, folosită pe maşinile de intervenţie au verificat gratuit tensiunea arterială, pulsul, saturaţia şi glicemia. Acolo unde au descoperit probleme, şi astfel de cazuri nu au fost deloc puţine, i-au direcţionat pe cetăţeni spre medicul de familie. Campania avut drept scop prevenţia unor boli grave, dar şi promovarea unui stil de viaţă sănătos. 

Tensiunea arterială este unul dintre indicatorii stării noastre de bine, de sănătate.

Prevenirea valorilor crescute ale tensiunii arteriale trebuie să fie un obiectiv al fiecăruia dintre noi. Acest obiectiv trebuie urmărit şi atins în fiecare zi de viaţă, pentru o viaţă sănătoasă. Creşterea valorilor tensiunii arteriale ne fac candidaţii secţiilor de cardiologie, înseamnă suferinţă şi costuri pentru tratament, mai ales pentru faptul că hipertensiunea arterială este adesea asociată, „vine la pachet”, cu arteroscleroza, obezitatea, diabetul zaharat s.a.

Hipertensiunea arterială netratată poate reprezenta un precursor pentru infarct miocardic, accidente vasculare cerebrale.

Evitaţi factorii de risc pentru tensiunea arterială:

- consumul excesiv de sare

- fumatul

- consumul excesiv de alcool

- excesul ponderal, obezitatea

- sedentarismul, lipsa activităţii fizice

- stresul, factorii emoţionali

Ajutaţi-vă de factorii de protecţie pentru tensiunea arterială:

- o alimentaţie bogată în fructe şi legume

- cereale în alimentaţie

- magneziul, calciul, potasiul

- acizii graşi esenţiali (mai ales Omega 3, dar şi un raport optim Omega 3/Omega 6)

- mişcare, activitate fizică, zilnic – cel puţin 30 minute (depinde de vârstă, antrenament, afecţiuni asociate)

- odihnă, relaxare

Supravegheaţi-vă şi măsuraţi-vă – cu regularitate, periodic - tensiunea arterială! În acest fel veţi şti când şi ce corecţii să faceţi pentru sănătatea dvs.!

  • 20160130_115155
  • 20160130_115237
  • 20160130_115259
  • 20160130_115351

Urmareste-ne pe Facebook

facebook