Universal Alloy Corporation, o companie care se ţine de cuvânt

on .

fabrica din californiaUniversal Alloy Corporation este unul dintre cei mai importanţi jucători în una dintre industrii din lume: componente pentru avioane. UAC a devenit sinonim cu calitatea, promptitudinea şi respectarea cuvântului dat.

Compania Universal Alloy Corporation a fost înfiinţată în 1968 în Statele Unite. Pe atunci purta acelaşi nume, dar avea un alt
domeniu de activitate: făcea numai matriţe pentru industria producătoare de instrumente. În timp a început să se dezvolte,
astfel că, la un moment dat a construit două trepte de extrudare.
Din păcate piaţa a căzut la momentul respectiv şi compania a rămas cu treptele de extrudare. Numai că, compania a transformat eşecul în succes. Astfel a început o nouă etapă. Practic aşa a început UAC, prin 77-78 să introducă produse extrudate.

În 1989 compania UAC a fost cumpărată de un investitor elveţian şi, odată cu preluarea, John Ball a devenit preşedinte al UAC.
Iulian Gheorghe, directorul tehnic, UAC Europe spune că: „El împlineşte anul acesta 22 de ani la conducerea companiei şi chiar vom organiza o mică petrecere pentru el. Este un om extraordinar din punct de vedere profesional. În momentul în care a venit la
Companie a adus un manager general şi un manager pe calitate. Iar compania s-a transformat de la trei trepte de extrudare la patru trepte de extrudare. Într-adevăr avea piaţă de desfacere foarte mică pe partea de aviaţie dar nu avea cea mai bună calitate şi cea mai bună livrare. Ori, John a implementat acest principiu potrivit căruia trebuie să facem un produs de calitate şi să-l predăm la timp. De asemenea, a avut o viziune pe termen lung în ceea ce priveşte dezvoltarea companiei.
În 1997 Compania a ajuns să aibă 14 trepte de extrudare şi să fie al doilea producător mondial de produse extrudate mici şi mijlocii. Compania se afla la data respectivă numai în Elveţia şi în California. În California ocupase tot terenul disponibil. În Los

fabrica din elvetiaAngeles era chiar lângă Dysneyland. Iar în 97, într-adevăr şi condiţiile economice erau foarte favorabile, s-a decis deschiderea unei noi fabrici pe Coasta de Est. Pe de o parte pentru că nu mai avea loc iar pe de altă parte pentru că erau mulţi cumpărători în partea de centru şi est a Americii. S-au analizat câteva locuri de amplasare şi a devenit oarecum atractivă Atlanta, fiind capitala sudului iar din punct de vedere al aerului te puteai mişca foarte rapid. Iar în 97 s-a deschis fabrica din Canton care este la 45 de mile nord de Atlanta. S-a deschis într-un mod similar cu cea din România. În sensul că era teren viran, fabrica s-a construit complet nouă. A început cu două trepte care să ajungă la 4 trepte de extrudare care sunt şi astăzi. Deci nu a mai crescut în capacitate în ceea ce priveşte finisarea produselor mici şi mijlocii. În schimb, cu deschiderea acelei fabrici am ajuns la peste 50% din piaţa de desfacere a Americii de Nord şi am început să intrăm la producători de aviaţie de renume. Când s-a încheiat construcţia fabricii din Canton era o nouă viziune. Până atunci produceam numai pentru partea de fuzelaj a avionului, deci nu şi pentru aripi.
fabrica din georgia
Ori, orice companie de renume trebuie să poată produce orice fel de produs. Aşa că în acel moment viziunea noastră a fost să putem produce şi componente pentru aripi. În 2004 fabrica din Canton s-a extins cu o presă de 16 mii de tone, este cea mai modernă şi e o
presă cu cea mai mare capacitate din lumea vestică din Europa şi America. 

Doar în Rusia există două prese mai mari care nu funcţionează la ora actuală în domeniul aviaţiei. În 2004 am cumpărat această presă. Ea exista tot în SUA însă era într-o zonă care din punct de vedere economic şi al forţei de muncă nu era propice. Plus că fabrica trebuia total retehnologizată. Noi am vrut să mutăm presa respectivă. Nu să ne mutăm în acel loc ci să aducem presa în Georgia, ceea ce nimeni n-a vrut. Am adus-o şi i- am dat drumul într-un an jumate. Practic în 2004 a fost inaugurată.

Dup aceea am câştigat în jur de 23 – 25% piaţă de desfacere. Şi am devenit un jucător foarte mare în ceea ce priveşte industria aviatică. Am reuşit să intrăm pe piaţa europeană la Airbus, unde la data respectivă nu aveam decât 10 – 15% din piaţa de desfacere”.

Picture2

Pasul următor al dezvoltării a venit firesc: construirea unei fabrici în Dumbrăviţa. Au fost analizate oportunităţile din mai multe ţărin din Sud-Estul Europei: România, Polonia, Bulgaria. Până la urmă am ales România. Şi, din fericire a fost aleasă ţara noastră. Iulian Gheorghe explică de ce: „În primul rând aveam şi experienţa faptului că erau câţiva români care lucrau în fabrică. Eram doi români în fabrică. La momentul în care s-a decis că venim în România eram în fabrică de vreo 7 ani iar celălalt (domnul Ungurean) lucra de vreo 6 ani. S-au văzut rezltatele şi conducerea să fie  compatibilă cu stilul tău de management să vadă că cei din grupul fost comunist de est sunt nişte oameni care pot să gândească. Impresia lor despre România a fost făcută de munca noastră, altfel nu se lua în calcul că se poate face management şi că este o ţară în care puteau să meargă. A contat şi faptul că ne aflăm aproape de vest, eram printre ultimele ţări intrate în UE”. Iar de aici a început o altă poveste de succes care continuă şi în zilele noastre şi, cu siguranţă va fi în permanentă dezvoltare în anii următori.

Picture4Picture6Picture7Picture8

Contacteaza-ne

  • Str. Principala Nr. 244A
  • Dumbravita
  • Maramures
  • 437145
  • Romania

Urmareste-ne pe Facebook

facebook